Kdo je online

Přihlášení uživatelé 1
Hosté 61

Spřátelené weby

Poslední komentáře

Petr Kovář - Komentář v T-90
Níže je únorové video k T-90M Военная приемка. Т-90М. Прорыв
Pro zajímavost srovnání helma z 2. světové vályk vs moderní
AMERICAN RQ 4 GLOBAL HAWK VS IRAN's KHORDAD 15 - FULL ANALYSIS
Thajsko obdrželo své první Strykery First Stryker Delivery Puts US-Thailand Military Ties into Focus The transfer of th...
Video z prohlídky interiéru Avro Lancaster MK.VII NX611 'Just Jane'

ZPRÁVY

Zveřejněno: 11. 4. 2014 18:59 Napsal Andrea Kostlánová
Nadřazená kategorie: ZPRÁVY Kategorie: Úvahy, názory

Jak NATO "potrestalo" Kreml, a Putinova válka proti novinářům

Velení ruské armády se připravuje na nový vojenský konflikt, protože Putin po vzoru Stalina tvrdí, že RF je „ v nepřátelském obležení “ nejen Západu, ale především sousedních států, které pro RF představují smrtelné nebezpečí, které bude muset RF preventivním úderem vykořenit ( viz varování šéfredaktora rozhlasové stanice Echo Moskvy Alexeje Venediktova před záměry ruského genštábu) .  

V 11/012 Putin provedl čistku ve velení armády, kdy nejprve vyhodil ministra obrany gen. Anatolije Sedljukova ( funkci převzal Putinovi zcela loajální ex ministr pro mimořádné záležitosti/“zahlazování stop“  generál Sergej Šojga, jenž se podílel na všech Putinových nezákonných „operacích“, a zahlazoval po nich stopy ), a o tři dny později  generála Nikolaje Makarova /08-012/, jenž byl současně okamžitě  propuštěn z armády ( taktéž všichni jeho náměstci a poradci) – nahradil jej Valerij Gerasimov, jenž velel ruským vojskům za Putinovy války v Čečensku, a v letech 010-012 byl zástupcem gen. Makarova.

Sedljukov a Makarov museli odejít oficiálně z důvodu korupčního skandálu, kdy státní armádní kontraktor Oboronservis podepisoval pro armádu nevýhodné smlouvy, ve skutečnosti si na oba pány stěžoval ruský vojensko-průmyslový komplex/VPK, sítˇ státních zbrojovek, která kontroluje 25% ruského HNP, protože místo aby nakupovali jen ruské zbraně, nakupovali pro armádu i v zahraničí, a stěžovala si na ně i armáda, protože pro jejich snahu armádu zmodernizovat důstojníci přicházeli o místa .

Putin, jenž se ve všech dosavadních sporech armády s VPK vždy postavil na stranu VPK, jasně uvedl :“ Musíme usilovat o moderní technologie, ale nikoliv za cenu nespokojenosti VPK „ ...

Gen. Makarov byl ostrým kritikem VPK s tím, že za „ podřadnou výzbroj požaduje přemrštěné ceny „ , a byl vyhozen do roka  a do dne poté, co v 11/011 veřejně prohlásil, že „  poslední generace ruského bitevního tanku T-90 je zastaralá, a jeho děla nedostřelí ani na poloviční vzdálenost srovnatelného izraelského tanku Merkava „ …

Šéf zbrojovky Uralvagonzavod, která tanky T-90 vyrábí, jeden měsíc po tomto prohlášení  v TV talkshow Putina  přímo vyzval, aby Makarova vyhodil, slovy :

 “ Proč tedy Sedljukova a Makarova nevyhodíš, když říkají takové lži ? “

V týž den 25.3.014, kdy náčelník ruského genštábu Valerij Gerasimov oznámil, že  ruská armáda převzala kontrolu nad všemi 193 ukrajinskými vojenskými základnami na Krymu ( ruská vlajka vlaje na 51 lodích z 61, kterých se Rusové zmocnili) , prez. Oleksandr Turčinov požádal parlament o souhlas, aby se ukrajinská armáda mohla zúčastnit dvou letních vojenských manévrů NATO , Rapid Trident ( US, CAN, UK  + jednotky z Německa, PL, R, BG, Ukrajiny, Arménie, Ázerbájdžánu, Gruzie, Moldávie)   + Sea Breeze  ( bude se jako vždy konat před Oděsou, kde kotví jediná ukrajinská fregata, a „ v černomořských vodách všeobecně “, které jsou plné min z 2.sv.v. -  Ukrajina ovládá sítˇmajáků a navigačních bójí na zaminovaných přístupech k Sevastopolu ( v roce 55 se zde po explozi miny potopila bitevní lodˇ Novorossijsk, zahynulo 608 námořníků ) …

Navíc Ukrajina plánuje společné vojenské cvičení s PL, a další s Moldávií a Rumunskem.

"Sankce" NATO

1.4.014 Kreml opět Ukrajinu varoval před sbližováním s NATO, třebaže 31.3.014 Putin v telefonátu Merkelovou „ ujistil „, že  „ nařídil stažení části ruských jednotek od ukrajinských hranic“ , k čemuž však podle slov gen. tajemníka NATO  Rasmussena nedošlo.

1.4.014 NATO na svém setkání v Bruselu zmrazilo „veškerou“  vojenskou spolupráci s RF – mj. NATO odřeklo eskortu syrských  „chemických“ zbraní na místo jejich likvidace ( nad čímž Kreml jen zajásal), NATO zakázalo ruským technikům provádět údržbu ruských vrtulníků v Afghánistánu, ze kterého se NATO stejně stahuje, a NATO potrestalo RF také tím, že jí již nebude pomáhat při ochraně somálských břehů proti pirátům …

NATO také RF ujistilo, že Gruzii a Ukrajinu do svých řad rozhodně nepřijme …

Putinova dezinformační válka

1.3.014 ruský portál izvestia.ru  na přání Kremlu oznámil, že ukrajinská vlajková lod ˇ fregata Hetman Sagajdačnyj se přidala k Rusům a pluje pod ruskou vlajkou, zatímco ve skutečnosti fregata vracející se ze své zahraniční mise od somálských břehů  vplula 4.3.014 do Dardanelské úžiny, téhož dne večer proplula Bosporskou úžinou , a do ukrajinských pobřežních vod, věrná Ukrajině, se vrátila  5.3.014.

Média, která přání Kremlu neplní, jsou považována za pátou kolonu, novináři jsou zastrašováni fyzickými útoky či ruskou prokuraturou.

Novináři jsou unášeni, vrazi novinářů nejsou nikdy vypátráni, mj. korupce je pro ruská média tabu, zatímco Kreml tvrdí, že veškeré informace v médiích za ruskými hranicemi jsou hrubě překroucené, aby poškozovaly ruské zájmy.

9.3.014 RF odstřihla Krym od  ukrajinských médií, a jakýchkoliv jiných než ruských informačních zdrojů – obával se snad Kreml, že by ruské etnikum na Krymu zapochybovalo o pravdomluvnosti Kremlu ?

Avšak udržet informace pod pokličkou je mnohdy nesnadnější než udržet černobylskou radioaktivitu  pod betonovým sarkofágem ( mimochodem od 11/012 se v Černobylu začal po 26 letech nad zničeným reaktorem stavět nový betonový kryt ).

Putinovo škrcení médií se zdaleka neomezilo jen na Krym – 14.3.014 v moskevské dumě poslanci z levicové proputinovské strany Spravedlivé  Rusko požadovali zákon na zatýkání šéfredaktorů  a představitelů  ruských médií, která by zveřejnila protiruskou kritiku …

Nezávislá intelektuální ruská TV Doždˇ/Déštˇ, která vznikla v roce 011, byla Kremlem zlikvidována během potěmkinových OH v Soči.

TV Doždˇ jako jediná během parlamentních voleb v 12/011 odvysílala masové protiputinovské demonstrace proti volebním podvodům– počet jejích diváků rázem vzrostl o astronomická čísla, zatímco oficiálním TV kanálům sledovanost prudce klesla.

TV Doždˇ jako jediná odvysílala i protiputinovské demonstrace z roku 012, načež ji poslanec za Jednotné Rusko Robert Schlegel z PutinJugend "Naši" (ambiciózní mládežník Schlegel vyzývá ke zlikvidování svobodného internetu a ruské blogosféry, Schlegel pracuje na novém zákonu o ruském internetu, kde každý bude muset mít elektronický pas )  , obvinil, že ji financuje US ministerstvo zahraničí,  ale TV prokázala, že jí pokrytí demonstrací stálo jen 150.000  rublů, protože rozhovory vysílala přes Skype.

Přesto TV začala vyšetřovat petrohradská prokuratura.

List Kommersant obvinil Putinovo mládežnické hnutí Naši z kybernetických útoků proti své webové stránce.

Osud ruské blogosféry bude hodně záležet i na postoji oligarchy Alexandra Mamuta, jenž LiveJournal, který hostuje přes polovinu ruských blogů, vlastní.

12.3.014 byla ze své funkce šéfredaktorky lenta.ru  odvolána Galina Timčenková z důvodu, že jeden redaktor lenta.ru uskutečnil rozhovor s ukrajinským „ fašistou“ …

Od 13.3.014 jsou v RF nepřístupné tři hlavní opoziční webové stránky – Grani.ru, Kasparov.ru a EJ.ru./Ježedněvnyj žurnal – vítejte v Putinově totalitě.

Andrej Makarevič, zakladatel a zpěvák legendární rockové skupiny Mašina vremeni, nositel titulu národní umělec a státního vyznamenání, zábor Krymu odsoudil, a zúčastnil se mírového pochodu v polovině března 014 v Moskvě – brzy se proti němu začaly organizovat petice s požadavkem, aby mu bylo státní vyznamenání odebráno pro „ kolaboraci s fašisty „ ( Makarevič se zastal i členek Pussy Riot, a jiných Putinových kritiků ) …

Makareviče se v protipetici moskevského radia Echo mj. zastala Alla Pugačovová a miliardář Michail Prochorov.

Převzato se svolením autorky z jejího blogu na adrese http://kostlanova.blog.idnes.cz ,kde naleznete její další články. Na Vojsku se nachází část zabývající se s ním související tématikou.

Přidat komentář
  • Žádné komentáře nenalezeny

Vyhledávání

Dnešní den v historii

22.října 1882 se narodil Wilhelm Bodewin Johann Gustav Keitel německý polní maršál popravený 16. října 1946 za zločiny proti míru, válečné zločiny a zločiny proti lidskosti.

22.října 1576 – český král Rudolf II. Habsburský byl zvolen v Řezně německým králem